Dags att tänka om

Hej nu kom jag tillbaka från fritidsgården. Min bror var jätte duktig i julspelet. Vi satt också och åt julbord.
Fritidsgården är för dom som har ett handikapp. Min bror har ett handikapp, så det är bra att han får möjligheten att få sysselsättning på en fritidsgården, som han får åka till efter skolan. Där förstår alla hur han är och ingen tycker att han är konstig eller annorlunda där.
Alla barnens föräldrar var mer öppna och dom bryr sig inte att någon är annorlunda.
Folk som inte har någon med handikapp i deras vardagliga liv har svårt att acceptera dom som ser annorlunda ut och tittar konstigt på dom.
Det tycker jag är helt fel, dom är precis som oss fast dom har ett handikapp. Dom kan inte hjälpa att dom ser och tänker annorlunda.
Jag tycker ni borde tänka om nästa gång ni ser någon med ett handikapp, det hade kunnat varit du eller din syster/bror eller en släkting till dig.
Lär er att acceptera dom som är annorlunda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0