3/1-10 Snöstorm och vinteraktiviteter

Heej, den här dagen glömmer jag inte.. så JOBBIG var den.
Vi hade friluftsdag idag, det blev vinteraktiviteter.

Första aktiviteten var att gå runt en sjö i snö som man sjönk ner i. Det var som att gå i sand + att jag hade på mig värsta varma kläderna för att klara av att vara ute hela dagen. Det var verkligen jättejobbigt, jag blev galet varm och det var högt tempo och vi stannade inte. Det tog ungefär 40 minuter.
Efter det var det bara att gå till nästa sjö och där var det pimpelfiske. Jag var med Emma och Ronia. Vi var tvungna att sätta fast en mask på kroken. Det var så klart att alla vägrade för det är ju äckligt och masken var liten och röd.
Tillslut fixade jag och Emma det. Haha :)
Tyvärr så fick vi ingen fisk men vi kände att fiskarna var på kroken några gånger.
Sedan hade vi äntligen lunch, det var skönt att sitta i en liten värmestuga och ta det lugnt.
Tredje aktiviteten blev att vi skulle åka pulka. Hahah vi går på gymnasiumet och åker pulka, man fick leva ut sitt inre barn!
Fjärde aktiviteten var en stafett, såklart så vann mitt lag!
Men efter att förfrusit sina fötter, blöta kläder av snön och skavsår på fötterna så var allt avklarat.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ska ha de imorgon, tog de närvaro? :O

2010-02-03 @ 19:37:24
Postat av: Emmy

Dom tog närvaro på varje aktivitet så man kan inte smita undan :O <3

2010-02-03 @ 20:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0