Hungerspelen

Hungerspelen är en bok som min svenska lärare gav till min klass som vi ska läsa under några veckor.
När man är sjuk så orkar man inte göra så mycket och då är det ett perfekt tillfälle att läsa.
Jag började läsa på den igår och det är faktiskt riktigt spännande.
Jag har aldrig gillat att läsa men nu när jag har tid så känner jag hur avkopplande det är.

Hungerspelen handlar om 24 utvalda ungdomar som stylas,intervjuas,tränas och får möjlighet att locka till sig sponsorer innan de släpps ut på arenan.
På arenan handlar det överleva. Den som överlever åker hem men det är bara en som får åka hem.
Allt direktsänds i landet så att alla andra kan titta på ungdomarna som måste slåss mot varandra för att överleva.

Jag har inte kommit så långt i boken än så vet inte vad som händer än.
Så långt som jag har läst så har ungdomarna inte släppts ut på arenan än.
Det kanske kommer ut en film av boken. Om det kommer ut en film så ska jag garanterat se den.
Många som har läst det kanske tycker att den är skit dålig men alla har olika åsikter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0