Romme

Hej!
Varför känns det här dagen jätte lång för?
Jag har varit duktig och varit i skolan hela dagen. Idag på min turismlektion så fick min klass reda på att vi ska anordna resan upp till Romme.
Det är så att min klass och idrottsklassen ska åka skidor i Romme den 19 mars.
Idrottsklassen anordnar hyrningen vid skidor och snowboard.  Dom ska också kolla upp vad vi ska äta och allt sånt. Dom ska också ha skidskola för dom som inte kan åka och dom ska anordna tävlingar där borta.

Min klass som är turismklassen vi har delat in oss i grupper om hur vi ska organisera resan upp dit.
Jag är i gruppen värdinnor och vi ska ha koll att alla sitter på bussen när vi åker dit och hem. Vi ska välkomna alla på bussen. Vi ska ha koll på dagens program,hur lång resan är, vart man går när man hyr skidor/snowboard, när lunchen är och vart lunchen är, ha koll på vad det är för tävlingar och sånt. Vi ska ha organisera och ha koll på allt om någon frågar oss. Vi måste prata med idrottsklassen om vad det är för tävlingar och allt sådant.
Dom som ska vara guider ska på bussen berätta om vi åker förbi någon historisk plats eller något annat intressant.
Lära känna gruppen ska göra övningar på bussen som fördriver tiden och så att vi lär känna idrottsklassen.
Sedan har vi resten av klassen som gör ett arbete om ett skidort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0