Bara 2 dagar

Heej, jag kom hem från Tyskland i Söndags och jag har haft det sjukt bra där.
torsdagskväll när vi kom dit så gick vi ut och åt middag och kände bara av stämningen i staden.
Berlin som stad är riktigt stor. På 4 dagar hinner man bara se en lite del av staden.
Fredagen åkte vi på sightseeing runt om i Berlin. Vi var såg berlinmuren, alexanderplats, brandenburg och massa. Vi åt på en känd restaurang som hade riktigt god mat.
Det var så himla varmt men vatten kylde ner mig.
Lördagen shoppade vi galet. Jag köpte 2 väskor,2 klänningar,1 linne,skor och ringar.
På kvällen var vi på en skaldjurs restaurang och vi tittade på VM med massa andra tyskar.
Tyskland kom 3:a och det blev en riktig gatufest och polisen stängde ner gator just för festen. Härlig kväll, riktig fest, Djn spelade bra , alla människor var glada och I LOVE BERLIN.
Söndagen åkte vi på zoo och såg massa annorlunda djur som man bara kan se där. Hettan var olidlig, svetten bara rann som alla andra dagar. Runt kl 3 var vi på flygplatsen och väntade på att åka hem.
Nu har jag bara berättat kort om vad som hände under dagarna.

I 2 dagar har jag jobbat nu. Jag jobbar på förskola. Så jag heter inte Emmy längre utan fröken.
Jag leker med barnen hela dagarna och jag blir helt slut. Det är inte så konstigt i den här värmen.


Nu ska jag gå och äta middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0