Åsikt

Hej!
Nu kommer jag med lite åsikter. Jag satt och titta på outsiders idag.
Idag handlade om folk med annorlunda utseende. Jag tycker att det är bra att dom visar det.
För folk dömer andra med bara utseendet. Om man ser lite annorlunda så tittar folk konstigt på en och dömer en fast personen är som vem som helst.
Utseendet har verkligen en stor del av vårt samhälle. Allt handlar om att vara perfekt. Alla redigerade bilder och på ett visst sätt man ska se ut på.
Jag tycker att det är så fel att stirra på någon som har en sjukdom eller har råkat ut för en olycka. Men jag tror att vi människor är rädda för dom som ser annorlunda ut. Jag tror inte att dom vet hur dom ska hantera det.
För att man ser annorlunda ut så är det svårt att få jobb och bli accepterad av samhället.
Vad lever vi i för värld egentligen?

Därför tycker jag att det är bra att dom visar upp dom och låter dom berätta hur deras liv är p.g.a. av deras utseende.
För då får vi en inblick i deras liv och det kan hjälpa oss att förstå. För vår värld är inte perfekt och alla ska få se annorlunda ut utan att någon ska stirra på en.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0