18 november

Hej, just nu sitter jag och pluggar men måste göra pauser emellan för jag blir för uttråkad annars.
Det var en sak som gjorde mig sjuk irriterad när jag var på väg hem. Det var en kille i 17-års ålder på bussen som hade uppenbart en hjärnskada, han sa det han tänkte högt och såna saker. Så sitter det två tjejer i 25-års åldern och skrattar åt honom och tittar konstigt på honom. Jag HATAR människor som inte kan acceptera att vissa människor är annorlunda. Kan ni inte inse hur frustrerade det måste vara för honom att ha människor som tittar på honom jämt och ständigt? Det måste vara jobbigt att säga allt man tänker högt. Han förstår säkert inte ens att han säger allt högt eller att det är konstigt att han säger allt högt.
Allt som är annorlunda är människor rädda för. Jag förstår att många har svårt sig på människor med en hjärnskada eller handikapp. Det är nog enklare att förstå sig på det om man har någon i familjen,släkten eller i närheten. För mig känns det som att dom skulle lika väl kunnat skratta åt min bror. Det är så respektlöst att sitta och skratta åt någon med en hjärnskada. Tror ni att han har valt att vara så? NEJ!
Åh, vad jag hatar vissa människor! Men jag vet att det inte är deras fel att dom inte har den kunskapen..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0